Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på www.champagnekassen.dk og www.champagneforalle.dk.
Siden ejes og drives af:
Champagne For Alle A/S
CVR-nr. 38799746
Greve Strandvej 18
2670 Greve
Tlf. 31712521
kontakt@champagneforalle.dk
Betaling
Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Dankort MobilePay Visa Visa Electron Mastercard Maestro.
Beløbet trækkes, når varen afsendes.
Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.
Hvornår bliver beløbet trukket for en pre-order?
Normalt trækker vi først pengene for en ordre, så snart de bliver sendt afsted fra vores lager. Men ved pre-order/ forudbestillinger vil pengene blive trukket kort efter du har afgivet en pre-order. På den måde sikrer du dig købet af varen, og den kan ikke blive solgt til anden side.
Levering
Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark.
Varerne leveres 1-4 efter din bestilling.
Vi tilbyder følgende leveringsformer: Post Nord og GLS.
Vi tilbyder gratis levering Abonnementet Champagnekassen til pakkeshop. Det koster 19 kr. ekstra at få leveret til døren.
Fortrydelsesret
Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet ”tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du får den første vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
Sådan fortryder du
Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til Champagne For Alle A/S, Greve Strandvej 18, 2670 Greve, tlf. 31712521, kontakt@champagneforalle.dk.
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Champagne For Alle, Greve Strandvej 18, 2670 Greve, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af varen.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.
Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Varens stand ved returnering og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Reklamation – hvis der er noget galt med varen
Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.
Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.
Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.
Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Send varen forsvarligt emballeret.
Klagemuligheder
Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk.
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: kontakt@champagneforalle.dk.
Andre vilkår
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
– Til Champagne For Alle A/S, Greve Strandvej 18, 2670 Greve, kontakt@champagneforalle.dk:
– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
– Bestilt den (*)/modtaget den (*)
– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
– Dato
(*) Det ikke relevante udstreges
Ændring af abonnement/vilkår
Når du bestiller et abonnement hos Champagne For Alle er du bundet af de betingelser, som du er blevet oplyst og har godkendt i det øjeblik, hvor du afgav din bestilling.
Du skal dog være opmærksom på, at dit abonnement og dets vilkår kan ændre sig undervejs i dit medlemskab.
Hvis det er tilfældet, vil vi altid gøre opmærksom på ændringerne direkte på vores hjemmeside (champagneforalle.dk), medmindre der er tale om en væsentlig ændring. Her vil vi i stedet informere dig på forhånd via mail eller telefon – og du har så 14 dage fra det tidspunkt, hvor vi har informeret dig, til at gøre indsigelse.
Vilkårene er således:
Der er ingen binding på vores medlemskab og ingen opsigelsesperiode. Du skriver blot inden udgangen af en måned og så tilretter vi dit medlemskab som efterspurgt.
Du kan vælge mellem levering hver eller hver anden måned. Dette kan ændres undervejs – også uden binding eller varsel.
Dit medlemskab koster 695 kr. pr. levering.